9 Helpdesk
Soms is het ontwikkelen van digitaal lesmateriaal lastig. Leent een digitale werkvorm zich goed genoeg voor de doelstelling? Is het toegankelijk genoeg voor je studenten? En hoe gebruik je die specifieke toepassing nou precies? Dan is het fijn dat je met je vraag even terecht kan bij collega-docenten of IT-ondersteuners om je verder te helpen.
Scroll naar beneden voor meer informatie.
Kennisbanken en veel gestelde vragen
Naast de informatie die je hier vindt over onderwijs op afstand zijn er andere kennisbanken en FAQ’s die je online kan raadplegen. Informatie over werken op afstand of over het gebruik van Office 365 vind je op HINT. Kijk voor algemene informatie op het Informatiepunt coronavirus van Hogeschool Rotterdam.
Helpdesk voor onderwijs op afstand
Naast je directe collega’s is er een groep docenten van Hogeschool Rotterdam die ervaring hebben met digitale didactiek en zich hebben aangemeld om te helpen. Zij helpen naast het voorbereiden en geven van hun eigen lessen collega’s met dit soort vraagstukken. Je kan een casus bij ze neerleggen via de Helpdesk (genaamd self service portaal) van de dienst FIT of door je casus te mailen naar service@hr.nl o.v.v. ‘digitale didactiek’. In het self service portaal kan je ook altijd de laatste stand van zaken van je vraag zien.
Ideeën voor verbetering of wensen voor professionalisering?
Heb je suggesties voor verbetering of aanvullingen voor (onderdelen uit) dit magazine? We horen ze graag! Laat ze achter in dit evaluatieformulier. Heb je andere wensen of mis je kennis en kunde op het gebied van blended learning en onderwijs op afstand? Laat ons weten waar je behoefte aan hebt in dit formulier (van concrete handleidingen tot verzoeken om trainingen).
Werkplaats Onderwijsleertechnologie en andere afdelingen binnen de Hogeschool Rotterdam kijken dan samen naar hoe we in deze professionaliseringswensen tegemoet kunnen komen.
Wil je zelf graag je collega’s helpen?
Iedereen die ervaring heeft met het uitvoeren van onderwijs op afstand en die collega’s online wil ondersteunen met het gebruik van tools (waaronder Microsoft Teams en FeedbackFruits) kan zich bij ons melden. Mail dan naar corona.info@hr.nl met als onderwerp ‘Ik help graag’.
Servicepunt voor andere IT vragen
Als je algemene vragen hebt over de IT applicaties zijn de collega’s van de Servicepunten er om je te ondersteunen. In deze periode zijn zij niet fysiek aanwezig op de hogeschool, maar je kan je vraag ook hiervoor stellen via de Helpdesk (genaamd self service portaal) van de dienst FIT of sturen naar service@hr.nl. Als het nodig is word je teruggebeld om je op weg te helpen.